Sunday, December 11, 2011

KARANGAN BUDAK SEKOLAH YANG PALING KELAKAR....


Pagi i2 pg minggu.Cuaca ckup sej0k sehingga mencapai takat suhu beku didalam btng paip.Syabas p0n belum ada teknologi bg masalah ini.
Pg itu sy bersarapan dngan keluarga didalam unggun api kerana x tahan sejuk.Selepas itu emak mengajak sy menemaninya ke pasar.Tetapi sy tdk mahu.Selepas emak menikam per0t sy berkali-kali dengan garfu brulah sy setuju.Kmi berjalan sejauh 120 kil0meter dr rumah ke pasar kerana pasar itu terletak 128 kil0meter dr rumah.Lg 8km nk smpi ke psar Sy ternampak sebuah l0ri k0ntena meluru laju dr arah belakang.dia melanggar emak sy.emak sy tercampak ke dalam gaung.dia menjerit "AD0I!".lepas itu emak sy naik semula dan mengejar l0ri tersebut.sy p0n turut berlari d belakang emak kerana sy takut emak melanggar l0ri itu pula.pemandu l0ri nampak kmi mengejarnya.dia p0n memecut laju eaitu sama dngan kelajuan cahaya.
Kami pula terpaksa mengejar dngan lebih laju eaitu dngan dua kali ganda kelajuan cahaya.emak sy dapat menerajang tayar dpan l0ri itu.l0ri itu terbabas dan melanggar pembahagi jln lalu bertembung dngan sebuah feri.feri itu terbelah dua.penumpang feri i2 seramai 100 org semuanya mati.pemandu feri itu sngat marah.dia p0n bertuka menjadi ultraman dan memfire pemandu l0ri.pemandu l0ri menekan butang khas pd l0rinya.l0ri itu bertukar men jadi r0b0t transf0rmer.mereka bergaduh diudara.emak sy tidak puas hati.dia pun terus menyewa sebuah helik0pter di Genting highlands dan terus ketempat kemalangan.die melanggar pemandu feri y telah bertukar menjadi ultraman itu.pemandu feri itu terkejut lalu bertukar menjadi pemandu feri semula lalu terhempas ke jalan raya.pemandu feri itu pecah.pemandu l0ri sngat takut melihat kejadian itu.die meminta maaf dr emak sy.die menghulurkan tangan untuk bersalam.tetapi emak sy masih marah.
Die menyendengkan helik0pternya dan mengerat tangan pemandu l0ri itu dngan kipas helik0pter.pemandu l0ri menjeri "AD0I!".lalu jatuh ke bumi.emak sy menghantar helik0pter itu ke genting highlands.
Bila die balik ke tempat kejadian,die terus memukul pemandu l0ri itu dngan beg tangannya sambil memarahi pemandu l0ri itu didalam bahase sepany0l.pemandu l0ri itu tidak menjawb sebab x faham.lalu pemandu l0ri itu mati.x lama kemudian p0lis sampai.dia membuat lapuran ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu.semua angg0ta p0lis di pejabat P0lis terperanjat lalu mati.org rmai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yg telah terjadi .p0lis yg bertugas cuba menyuraikan org rmi lalu menjeri menggunakan pembesar suara.org rmai terperanjat lalu semuanya mati.
Selepas itu emak sy mengajak sya ke pasar untk mengelak lebih ramai lg org yg akan mati.di pasar emak sy menceritakan kejadian itu kpd penjual dging.penjual dging dan peniaga peniaga lain berhampiran yg mendengar cerita itu semuanya mati terkejut dan mati.sy dan emak terus berlari blik kerumah.krn terlalu penat sebaik saja sampai kerumah kami pun mati. . . .

Wednesday, December 7, 2011

SUCINYA WANITA DISISI ALLAH Swt....


Betapa wanita akan terlihat aura,kecantikan dan terpancar keimanannya,ketika dia berbusana muslim dan berjilbab,itu pula tanda kepeduliannya seorang wanita terhadap diri sendiri bahkan,Masya Allah ternyata terkandung makna lain dari berjilab yaitu menjalankan syi’ar Islam dan berniat untuk ibadah.

Jilbab selain menutup aurat terhadap yang bukan muhrim.juga pertanda ingin ta’at kepada Allah yang telah menciptakan,Dia lah Maha menyempurnakan kejadian,memberi rizki,melindungi,dan menolong umat-Nya



Sunday, November 27, 2011

MRI : Merobek kehidupan saya sedikit demi sedikit.......

Antara gejala yang dialami adalah:-

  • Kerap diserang sakit kepala, merasa tekak loya atau muntah.
  • Berlaku Epilepsi iaitu sawan, kekejangan otot dan tidak sedarkan diri)
  • Mengalami gangguan dalam percakapan.
  • Kesukaran dalam melakukan pergerakan kaki dan tangan.
  • Mudah hilang ingatan ke atas perkara-perkara yang baru sahaja di lalui. Di samping akan mengalami kemerosotan proses mental.
  • Hilang penglihatan secara ttiba terutamanya dari penglihatan periferi.
  • Akan mudah hilang daya imbangan terutama jika ia dikaitkan dengan sakit kepala, kelemahan atau kekebasan sebelah badan.
  • Sering mengalami gangguan ingatan buat beberapa ketika dan akan berlaku perubahan pada pesonaliti aku.

Wednesday, May 25, 2011

TIA _HAMPIR MERAGUT NYAWA.....!

20/5/2011_ Badan terasa letih luar biasa....bila berdiri cam berjalan diatas angin,bibir d ikuti bahagian kiri badan kebas n lemah,kepala berat serta pernafasan terganggu...ku sangkakan hayat ku terhenti ....!?..Sakit hanya Allah swt megetahui... .Oleh kerana serangan yang dialami lebih dari 24jam ,aku rasa semakin serius.Perihatin TQ(permata hati),penyelamat nyawa.........syukur.

Bantuan Hospital ...,
Dari seberang ke GH Penang....terus dipindahkan ke CCU(Critical Care Unit) dimana otak ditidokan. Aku akui kerja berlebihan tanpa tido punca serangan .....ishhhhhhhh....!!!

Apa kata doktor...????
Setelah 3 hari terlantar dikatil CCU(Critical Care Unit) ....aku dipindah ke Wad C6 iaitu wad khas untuk pesakit neuro...4 doktor pakar datang..DR Sammeul Singh salah seorang yang bercakap bersama MRI report;


Dr Sammeul :
"...you nearly Stroke....!!..x bole dah buat kerja yang teruk kerna tangan kiri awak sudah lemah.. kalu x jaga Strok besar bole berlaku bila2x masa...

Aku :
I took the medicine regularly n in time but y.....????!

Dr Sammeul :
Bekalan darah ke otak tak cukup...oksigen manyak kurang .U kena jaga ....akan berlaku saluran darah pekat di dalam otak ble tersumbat .....bekalan darah akan terhenti dan sel-sel otak akan
kekurangan oksigen dan nutrien .awak bole dapat Strok besar....juga akan lumpuh dan bla_bla_bla..

Aku:
dlam hati ( cam bagi aku takut je doc ni.. :P) erhmmmmmmmmmm......

Pas tu Dr Sammeul lakukan bberapa ujian depan Dr pakar lain ..arggghhhh...malunye...malu ....

Dapat "time out"...
25/5_ jam 6:10 - dapat pulang kejap sbb ada urusan penting hari ni.... (terlalu bosan tanpa kerja)...nasib baik ada kawan... jumpa dr n minta kebenaran bawa balik rumah .Kalu x mesti hampeh le....!Dr masuk ubat stok dalm badan bertahan 24+jam jer nih....

CEPAT sungguh MASA.....

27/5_ jam 8:00-kena ada di C6 seblom dr pakar datang...huchhh.!!!ape lagi ni ...


Carian tentang sakit yang dialami selain dari DMT, HBP, B/T, epylepsy...


TIA (Transient Ischaemic Attack )

cer tengok gambarajah bawah nih...korang tau tgok tak??!! aku x tau tegok...kih3x

CER CITER... CER CITER....

Strok Iskemia: Apabila timbunan plak terbentuk di dalam arteri, ia menghalang pengaliran darah, menyebabkan ketulan-ketulan darah beku terbentuk, lalu mengganggu bekalan darah ke otak.



Satu tanda penting ancaman strok adalah Serangan Iskemia Sementara (TIA), juga dikenali sebagai strok mini. Ia berlaku kerana gangguan bekalan darah yang sementara kepada bahagian-bahagian otak. Gejala-gejalanya amat serupa dengan strok sebenar, gejalanya muncul kurang dari 24 jam dan kemudian pulih sepenuhnya jika lebih 24 jam....mmmmmmm......

TIA adalah petunjuk yang sebahagian otak tidak mendapat darah yang mencukupi dan terdapat risiko berlakunya strok. TIA tidak boleh sekali-kali dibiarkan dan perlu dilaporkan kepada pakar perubatan secepat mungkin.

Monday, May 16, 2011

MENGIMBAS KENANGAN _SEGALANYA BERMULA....

ahhhh!!!...cepatnya MASA berlalu meninggalkan kita ...pejam celik..pejam celik dah 1++tahun aku hidup keseorgan...kalu diikutkan..selama hidup bermadu sebagai isteri pertama memang dah seseorangan pon ..hihihiihi...layannnnn jer laaaaaa...! :) bak kata orang, masa tu bukan status "ibu tunggal" tapi "ibu tinggal" (kena tinggal) huhu

7 disember 2009_ berakhirnya perkahwinan ....dugaan idup slama bermadu..amat perit ..."YA ALLAH ..aku x mampu melalui semua ...lemahnya jiwa ini"..

Mengimbas detik itu....
Dulu... aku tahu mereka berkawan...tapi tidak tau persahabatan mereka lebih dari seorang kawan...Setiap masa...setiap saat... nama perempuan itu yang bermain di bibirnya.Aku cuba memahami.. tapi semakin ku paham semakin...... !!! Memohon pada ilahi agar memberi jalan keluar...Ermmmm....Pernah aku bersuara ,"jika abang benar2x nak "berpoligami" biarlah masa mak (mak mertuaku) dah x dak...sekarang mak tengah sakit jantung....nanti terkejut plak mak"...aku terlalu sayang ibuayah mertua aku.(ini syarat aku)

Solat
ISTIKARAH...
Yaaaa..... jalan terbaik solat sunat istikarah mohon melapasi jalan keluar agar aku x tertanya dalam kotak fikiran aku tetang hubungan diorang..

IZiN.....
Akhirnya ...aku izinkan mereka berkahwin n aku sedia dimadukan .Aku berdoa jika itu yang terbaik aku redha... untuk lihat kebahagianan dorang .Sebelum itu..,aku megatur pertemuan dengan teman dia n minta penjelasan sama ada dia betul2x suka pada suami ...??! Namun tekaan aku tepat..dia menaruh harapan tinggi pada suami .(sebak hati tapi aku dah bersedia demi ALLAH).
Balik rumah ...aku bertanya pada suami samaada dia benar mencintai wanita itu yang lewat umur lebih tua dari suami...ternyata suami xda komen n aku dapat rasakan gerak hatinya ..lalu aku bersetuju berkongsi kasih bukan kerana nafsunya tapi atas kerana ALLAH SWT....aku bersetuju untuk merahsiakan dari kedua belah keluarga kerana x mau mereka terkejut ..biarlah mereka tau sendiri...aku aturkan masa bersamanya n gi pinangkan sendiri dirumah pihak perempuan di Chemor,Ipoh.

KANTOI....
Akhirnya terbuka rahsia...semua keluarga jauh dekat ....depan belakang umah ...dah tau ...apa lagi .,orang kata aku "giler"....GILER ke aku??!!...ermmmm "YA ALLAH ..hanya kau yang megetahui segala nya...".
Tak seindah kata2x manis...
Dia bersumpah dihadapan isteri muda ," Sayang.., i hargai u ...inilah hadiah yang paling besaq dalam idup i...i bersyukur ada isteri macam u"....perghhhhhhhhh...!!!! ayat dia tuu.....
aku tahu semua kata2x itu hanya manis yang ku telan pahit..
Ttiba terima surat saman dari Mahkamah Syariah..,dia menyaman aku untuk hadir ke Mahkamah memberi pengakuan depan hakim bahawa aku bersetuju beri kebenaran ....aku turut kata suami kerana aku ingin menjadi isteri Solehah...tapi..........
Detik perkahwinan mereka...
Pelamin angan ku musnah...sejak mereka mencapai bahagia...janji hanya tinggal janji ...aku melangkah kaki bersama TQ yang hanya dua tahun setengah masa tu...Tak sampai 24 jam perkahwinan mereka ...sekelip mata dia berubah ~ yang dinamakan manusia..
( Tak perlu Aku menceritakan keburukan demi menjaga aib sesama manusia )

YA ALLAH AMPUNI ketelajuran kata2x ku ...
.
Selama bertahun2x aku menanti sehingga aku tak tahu apakah sebenar status aku dalam perkahwinan...SAKIT ku tanggung sendiri ...setiap tahun aku lalui detik Ramadhan_Syawal bersama anak....aku terkontang kanting tanpa nafkah..sungguh pon aku berkerjaya...tiada tiang seri ..kasih sayang @ kebahagian seperti yang lain ...aku cuba n cuba namun aku gagal menyelamatkan rumahtangga ini...

SaKIt...
Aku tidak sanggup tanggung derita ...yang amat dalam ...aku ingin buang sedikit derita supaya aku dapat lalui segalanya bersama permata hati , kerjaya n penyakit ini...meghabiskan sisa2x hayat....

SOLAT sunat mohon restu...
Sebelum membuat keputusan !!...tidak mahu tanggung dosa yang entah kita pon x tahu apakah dosa kita sebagai wanita n isteri dari seorang suami yang berpoligami...!?? Jalan terbaik ialah solat Isthikarah ..sentiasa berinteraksi dengah NYA...
Akhir YANG PENBUKA JALAN ........
Alhamdulillah ..segalanya berakhir 2009 ..megurangkan risiko selepas pembedahan...
Sejak detik itulah.....segalanya bermula .......


~Pedoman Diri ~
Seikhlas mana pun pengorbanan dan kesetiaan kita terhadap,dia yang di cinta... kalu bukan jodoh kita... bukanlah jodoh kita... salam kenangan
video

DOA>>DOA>>dan terus BERDOA


ادْعُواْ رَبَّكُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْيَةً إِنَّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ
BerDoalah kepada Tuhanmu dengan berendah diri dan suara yang lembut. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang melampaui batas.
(Surah Al-A'raf 7: Ayat Ke 55)

KEPAHITAN HIDUP YANG LALU .....

video
Kasih Sayang tiada dalam pasaran_tidak bole dijual beli ...Kasih sayang adalah anugerahNYA n harta diri yg amat ternilai..Masih ada SAYANG ???!!

Kepahitan idup yang lalu bisa megajar aku erti ketabahan _ dugaan...

akan aku abadikan ia hingga akhir hayat ....(tawa dalam tangis)

CiNtA ALLAH swt CiNtA yang hakiki......

Friday, March 11, 2011

Erti keMaafan....

Abu Hurairah meriwayatkan daripada Nabi s.a.w., Rasulullah bersabda:

Musa bin Imran bertanya: "Hai Tuhanku, siapakah hambaMu yang paling mulia di sisiMu? FirmanNya: "Siapa yang mengutamakan kemaafan sedangkan dia mampu untuk membalas kejahatan org lain."

Saya merasakan bahawa perkara yang paling mahal saya terpaksa bayar dalam perjalanan kehidupan ini adalah; sebuah perpisahan. Membayarnya adalah sesuatu yang sangat menyedihkan.

Seseorang itu sepatutnya bersedia, redha, sabar di saat hati yang dihiris dengan kesedihan.

Kita selalu lupa bahawa setiap orang yang telah menambah nilai erti kehidupan kita akan berakhir. Mereka akan pergi meninggalkan kita. Atau kita jua akan berjauhan meninggalkan mereka.

Hari ini kita telah menjadi seseorang. Kita telah menemui pelbagai ragam manusia yang mungkin menyakitkan, mungkin juga menggembirakan. Kita telah pelajari sebuah kehidupan yang sebenar.

Adakah kita berterima kasih kepada mereka? Yang pernah menambah asam garam dalam resepi kehidupan ini?

TERIMA KASIH

Kita seringkali mendengar, "manusia tidak pernah lari dari buat kesilapan", untuk kita sentiasa akui bahawa setiap orang mengaku ketidak sempurnaan dirinya.

Frasa itu juga mengajar kita bahawa "manusia belajar melalui kesilapan", walaupun yang membuat kesilapan itu daripada orang yang lain.

Adakalanya kita rasa sakit hati atas perbuatan seseorang itu. Mungkin sakitnya hati itu tidak dirasai oleh orang yang menyakiti. Mungkin juga dia disakiti.

Namun kita tidak sedar bahawa dia mungkin pernah mengajar kita erti kehidupan lebih banyak dari apa yang dia sakitkan hati kita. Mengapakah kita terlalu keras hati sehingga terlalu mahal harga kemaafan kita?

Tak mahu bertanya sapa, tak mahu mendekati, tak mahu dan tak mahu.

Kerana mungkin kita terlalu sayangkan hati kita? Kuat merajuk? Mungkin?

SELAMAT TINGGAL

Mengapakah seseorang itu merumitkan lagi masalah dengan tidak memaafkan? Sedangkan, lebih mudah menghabiskan cerita yang rumit itu dengan memaafkan?

Kita sebenarnya telah membayar harga yang lebih mahal kerana itu, iaitu dengan memendam sakit hati, berpisah, dan dendam – hanya kerana enggan memaafkan.

Tahukah kita bahawa Rasulullah saw. telah menjadi orang yang berjaya kerana dirinya yang sangat pemaaf? Baginda dibenci, Baginda dicaci, didengki, namun kerana memahami semua itu adalah hakikat manusiawi, Baginda memaafkan.

Kita mungkin boleh berfikir sendiri, akan manusia yang sangat terpuji akhlaknya. Mungkin Rasulullah itu maksum, bersih hati jiwanya, dan kita tak mampu lakukannya. Tapi bukankah nabi diturunkan agar kita mencontohinya?

Kita bakal lagi akan diuji dengan pelbagai lagi ragam manusia.

Tetapi kita tentu akan tenteram jika kita memaafkan mereka.

Usah merumitkan lagi cerita jika penyelesaiannya hanya dengan membayar sebuah kemaafan andai mereka pernah menjadi rakan, kenalan, atau keluarga kita.

Maafkan sahaja.

Kembalilah bersaudara.

Andai Habil dibunuh kerana hilang rasa persaudaraan daripada satu pihak. Andai agama ini pernah membayar harga persaudaraan itu dengan jenuh dan letih dalam berhijrah. Mengapakah kita menggadaikan persaudaraan itu semudah-mudahnya, angkara perkara yang kecil, tetapi dibesar-besarkan?

Rugilah orang yang memutuskan persaudaraan.

"Sesungguhnya orang-orang yang beriman itu bersaudara. Sebab itu damaikanlah (perbaikilah hubungan) antara kedua saudaramu itu dan takutlah terhadap Allah, supaya kamu mendapat rahmat." - [Al-Hujurat : 10]

... :))



Al Jazeera's metereologist explains Japan quake

Saturday, February 26, 2011

Muhasabah diri....

video

..Dalam muhasabah _ ku kenal diri ini..

Dari dulu lagi kkawan suh rehat jangan dok keja lebih2x . Aku x peduli sebb aku terlalu fanatik dengan kerjaya aku & bersyukor bakat kurniaan Ilahi....tapi sayang aku x pandai guna masa tuh! Pada hai aku bole uruskan masa aku sebaiknya.Kerja siang jadi pereka dalaman @ malam menjadi pelukis sepi ...jawabnya tido aku hanya 2-3 jam kkadang sedar x sedar ...ayam kat luar berkokok ,.menandakan siang memanggil ku.......!! :)
2005 _malang menimpa ...
Xle nak detect the insiden....( memories 1/10..) > yang ingat dah abes opration diwad Metro Specialist @ Baru je opration buang ovari selang bbrapa bulan sblomnya.Akur...tekanan punca segalanya....(Allah maha megetahui...) .Kiranye aku keja masuk kuar wad laaa...sian T'Que terpaksa lalui bersama..
2006 _Allah S.w.t meguji lagi ...
Masa tu aku dapat keja baru di *IDEAL KITCHEN* setelah keja di *IDAMAN DESIGN* sia2x je ..( gaji ku x dibayar selama 3 bulan _com. bankrup) .Hapy ssgat tauuu...citer kat T'Que (8 tahun)
" Sayang ..pas ni kita x susah dah ..mama dah dapat kerja baru & mama sihat sangat ..."lebeh kurang la kot dialog aku... heeee ...,walhal masa tu aku ada suami lagi (pada nama je laaaa..).
Dialog strusnya .."Esok ikut mama ,mama nak tukaq tarikh appoinment hospital kehari lain ...bla..bla..bla...." Badan rasa cam lelayang @ kpala rasa nak tumbang je _ masa tuh dah x peduli arrr...oleh kerna hapy ssgt , kata2x mak angkat yang nak compny aku ke GH neuro 104 dtolak gan alasan aku lambat dah .
Ku harapkan panazz hingga ke petang , rupanya ujan ....
Pergerakan aku semakin berat sehingga tiba diruang menunggu pesakit *Pakar Neuro 104* ...ttiba mata aku kabur ( ingat mati@sempat megucap je masa tu...) .Aku sempat mencari2x anak ku tapi makin lama makin kelam dan sempat berpaut pada tiang kaunter...Rupa2xnya ...*Rebah jua aku akhirnya @ sempat memandang T'Que....pecah pasu munga hehehe...kata T'Que :'( * di ICU aku bertarung nyawa oleh alat pernafasan , tiub makanan,ayaq paru2x disedut kuar @ wire beberapa tempat....( diceritakan oleh mak angkat.) Bagaikan mati hidup semula namun Allah S.w.t masih beri aku peluang ...
Andai katakan aku .....,

video

Hebat....

Aku redha akan dugaan ini..... segalanya aku harungi gan penuh cobaan...hari demi hari , perjalanan ni dlalui dengan kuat & tabah miski pon pahit lagi *Madu* yang ku tempohi ....aku yakin akan takdir kerna ada hikmah disebalik kajadian ...malah aku tetapkan hati ku "berbaik sangka pada AllaH s.w.t."
Dari tahun ke tahun hingga kini penyakit aku tiada perubahan .....adoiyaiiii....!!!!..
Sekarang....
Bermunajat_berzikr sepetiga malam ku ..memohon padanya miskipon telah aku temui jawaban kaseh Allah S.w.t. cukop ternilai dari kaseh kita ssama manusia....
Memohon padanya ...jika suatu hari nanti ditakdirkan aku pergi ....!!! tempatkan aku dikalangan orang yang beriman ....cucurilah rohku dengan rahmat MU..Ya AllaH...Amiiiinnnn.....!

**Ya AllaH ...jika sakit ini penghapus dosa2x ku....aku redha......
~inilah MUHASABAH CINTA KU~

Segalanya telah tersurat dalam takdir...

video
Hakikat bahawa kehidupan seseorang terjadi mengikut takdirnya yang ditentukan Allah adalah satu KURNIAAN dan LAMBANG KEHEBATAN namaNya . YANG Maha Mengasihi lagi Sangat mengasihani. Mereka yang beriman yang tahu akan sifat ini akan menunjukkan minat, kegembiraan dan kesabaran dalam menghadapi kesukaran, kerana mereka faham bahawa Allah menciptakan sesuatu dengan tujuan yang baik dan sesuai dengan kehendakNya....

Saturday, February 19, 2011

AkaN kU Abadikan ...





Seni .....
Sebahagian dari hidup ku ,ada citer disebalik setiap hasil warna2x karya....

Lukisan
...
Kau la peneman dikala sepi ^ luahan hati dikala aku menggong....juge tempat aku berangan2x gak...cam kalu aku tingin makan pizza aku lukeh *Pizza* ..muahahaha..!!!
kalu aku nak duduk keta besaq aku lukeh BMW...cam2x lagi le buat gan lukeh jee..seb duit poket oooOOO..!Jangan takut kalu x pandai lukeh...lukeh owang lidi pon *Seni* gak...apa2x pon syukur dengan anugerah AllaH SWT pada kita semua.

Selalu Dengaq...

Penah korang dengaq dialog ni.... "Weeeiii...hangpa terror lukeh..,kami x pandai lukeh _ lukeh cacing boleh aaarrr...bla..bla..bla..!!!!..aku nak tanya soklan besaq ni ...,hangpa lukeh guna apa???...guna anggota ka atau pakai *Ultraman taro @ Doremon.com.my* keeee.....??? :P
Jawapan aku: Dimana ada kemahuan ...disitu da jalan .
Bila jumpa jalan itu...

"akan aku abadikan ia buat bekalan hidup hingga akhir hayat ....." >.<
Soklan : Korang camna.....??



mesti jawapan _____ Looooooo.... pikei la sendiri.....!!!!

Friday, February 18, 2011

Buah Hati Mama...

Nur Taqiyah Mohd. Tarmizi ...
dilahirkan pada 1 Ramadhan@jam 11:45am...kalau kelender owang putih 20 Disember 1998 jam sama gak _ heee...
Citer dari dalam peyut lagi budak ni memang ganaz giler asyik menendang je tapi mai time sepatutnya...dia x mao kluaq...terpaksa kena tunggu 11 ari ...tu pun kena paksa (induse)....iisssshhh..!!!
Apa pon , dia satu2xnya *buah hati mama*....... tanpa anugerah Allah SWT hidup ku tiada seri ....bagai berjalan diatas duri tanpa alas.....!!!!

Jika Aku Jatuh Cinta.....

...."aku mencintaimu kerna agama yang ada padanmu , jika kau hilang agama dalam dirimu , maka hilanglah cintaku padamu..."

( Imam Nawawi )