Monday, May 16, 2011

MENGIMBAS KENANGAN _SEGALANYA BERMULA....

ahhhh!!!...cepatnya MASA berlalu meninggalkan kita ...pejam celik..pejam celik dah 1++tahun aku hidup keseorgan...kalu diikutkan..selama hidup bermadu sebagai isteri pertama memang dah seseorangan pon ..hihihiihi...layannnnn jer laaaaaa...! :) bak kata orang, masa tu bukan status "ibu tunggal" tapi "ibu tinggal" (kena tinggal) huhu

7 disember 2009_ berakhirnya perkahwinan ....dugaan idup slama bermadu..amat perit ..."YA ALLAH ..aku x mampu melalui semua ...lemahnya jiwa ini"..

Mengimbas detik itu....
Dulu... aku tahu mereka berkawan...tapi tidak tau persahabatan mereka lebih dari seorang kawan...Setiap masa...setiap saat... nama perempuan itu yang bermain di bibirnya.Aku cuba memahami.. tapi semakin ku paham semakin...... !!! Memohon pada ilahi agar memberi jalan keluar...Ermmmm....Pernah aku bersuara ,"jika abang benar2x nak "berpoligami" biarlah masa mak (mak mertuaku) dah x dak...sekarang mak tengah sakit jantung....nanti terkejut plak mak"...aku terlalu sayang ibuayah mertua aku.(ini syarat aku)

Solat
ISTIKARAH...
Yaaaa..... jalan terbaik solat sunat istikarah mohon melapasi jalan keluar agar aku x tertanya dalam kotak fikiran aku tetang hubungan diorang..

IZiN.....
Akhirnya ...aku izinkan mereka berkahwin n aku sedia dimadukan .Aku berdoa jika itu yang terbaik aku redha... untuk lihat kebahagianan dorang .Sebelum itu..,aku megatur pertemuan dengan teman dia n minta penjelasan sama ada dia betul2x suka pada suami ...??! Namun tekaan aku tepat..dia menaruh harapan tinggi pada suami .(sebak hati tapi aku dah bersedia demi ALLAH).
Balik rumah ...aku bertanya pada suami samaada dia benar mencintai wanita itu yang lewat umur lebih tua dari suami...ternyata suami xda komen n aku dapat rasakan gerak hatinya ..lalu aku bersetuju berkongsi kasih bukan kerana nafsunya tapi atas kerana ALLAH SWT....aku bersetuju untuk merahsiakan dari kedua belah keluarga kerana x mau mereka terkejut ..biarlah mereka tau sendiri...aku aturkan masa bersamanya n gi pinangkan sendiri dirumah pihak perempuan di Chemor,Ipoh.

KANTOI....
Akhirnya terbuka rahsia...semua keluarga jauh dekat ....depan belakang umah ...dah tau ...apa lagi .,orang kata aku "giler"....GILER ke aku??!!...ermmmm "YA ALLAH ..hanya kau yang megetahui segala nya...".
Tak seindah kata2x manis...
Dia bersumpah dihadapan isteri muda ," Sayang.., i hargai u ...inilah hadiah yang paling besaq dalam idup i...i bersyukur ada isteri macam u"....perghhhhhhhhh...!!!! ayat dia tuu.....
aku tahu semua kata2x itu hanya manis yang ku telan pahit..
Ttiba terima surat saman dari Mahkamah Syariah..,dia menyaman aku untuk hadir ke Mahkamah memberi pengakuan depan hakim bahawa aku bersetuju beri kebenaran ....aku turut kata suami kerana aku ingin menjadi isteri Solehah...tapi..........
Detik perkahwinan mereka...
Pelamin angan ku musnah...sejak mereka mencapai bahagia...janji hanya tinggal janji ...aku melangkah kaki bersama TQ yang hanya dua tahun setengah masa tu...Tak sampai 24 jam perkahwinan mereka ...sekelip mata dia berubah ~ yang dinamakan manusia..
( Tak perlu Aku menceritakan keburukan demi menjaga aib sesama manusia )

YA ALLAH AMPUNI ketelajuran kata2x ku ...
.
Selama bertahun2x aku menanti sehingga aku tak tahu apakah sebenar status aku dalam perkahwinan...SAKIT ku tanggung sendiri ...setiap tahun aku lalui detik Ramadhan_Syawal bersama anak....aku terkontang kanting tanpa nafkah..sungguh pon aku berkerjaya...tiada tiang seri ..kasih sayang @ kebahagian seperti yang lain ...aku cuba n cuba namun aku gagal menyelamatkan rumahtangga ini...

SaKIt...
Aku tidak sanggup tanggung derita ...yang amat dalam ...aku ingin buang sedikit derita supaya aku dapat lalui segalanya bersama permata hati , kerjaya n penyakit ini...meghabiskan sisa2x hayat....

SOLAT sunat mohon restu...
Sebelum membuat keputusan !!...tidak mahu tanggung dosa yang entah kita pon x tahu apakah dosa kita sebagai wanita n isteri dari seorang suami yang berpoligami...!?? Jalan terbaik ialah solat Isthikarah ..sentiasa berinteraksi dengah NYA...
Akhir YANG PENBUKA JALAN ........
Alhamdulillah ..segalanya berakhir 2009 ..megurangkan risiko selepas pembedahan...
Sejak detik itulah.....segalanya bermula .......


~Pedoman Diri ~
Seikhlas mana pun pengorbanan dan kesetiaan kita terhadap,dia yang di cinta... kalu bukan jodoh kita... bukanlah jodoh kita... salam kenangan
video

DOA>>DOA>>dan terus BERDOA


ادْعُواْ رَبَّكُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْيَةً إِنَّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ
BerDoalah kepada Tuhanmu dengan berendah diri dan suara yang lembut. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang melampaui batas.
(Surah Al-A'raf 7: Ayat Ke 55)

KEPAHITAN HIDUP YANG LALU .....

video
Kasih Sayang tiada dalam pasaran_tidak bole dijual beli ...Kasih sayang adalah anugerahNYA n harta diri yg amat ternilai..Masih ada SAYANG ???!!

Kepahitan idup yang lalu bisa megajar aku erti ketabahan _ dugaan...

akan aku abadikan ia hingga akhir hayat ....(tawa dalam tangis)

CiNtA ALLAH swt CiNtA yang hakiki......